今天拿到託子惠帶一本小書,書名叫 A Mouse Told His Mother,

a mouse told his mother.JPG 
這本書沒幾頁,算是小品繪本吧!
會買這本書是因為它很便宜啦,才台幣25,
所以就順便帶了,今天拿到書,覺得還不賴。
是本適合睡前讀的繪本,
內容主要是一隻想像力豐富、不想睡覺的小老鼠跟媽媽的對話。

翻開封面,首先看到的作者的感謝詞,還有....還有好多的帽子,

A MOUSE-1.jpg 

這些帽子可是可以幫這本繪本加分的帽子喔,
因為待會這些帽子會出現在小老鼠的想像中,
不同的場景,戴不同頂帽子,
看完書可以問問小朋友,哪頂帽子是在哪個場景出現的。

下面書的內容是馬麻自己翻譯的,如果有錯,再幫我糾正一下嘿!

A mouse told his mother, "I am going on a trip." "It is bedtime," Said his mother.
小老鼠對媽媽說,"我打算去旅行。"「呣…現在是睡覺時間吶。」媽媽說。

A mouse told his mother, "I am going to the moon," "Take your toothbrush ," Said his mother.
小老鼠對媽媽說, "我要去月球了唷。"「把你的牙刷一起帶去。」媽媽說。

A mouse told his mother, "I am off to catch a crocodile ." Don't forget to wash your feet,"Said his mother.
小老鼠對媽媽說,"我要去抓一隻大鱷魚。"「那~別忘了先洗洗你的小腳丫。」媽媽說。

A mouse told his mother, "I will dive for pirate treasure ." "You'd better bring a towel," Said his mother.
小老鼠對媽媽說,"我要潛水去找海盜船的寶藏。"「那你最好帶著你的大毛巾。」媽媽說。

A mouse told his mother, "I will climb up snowcapped mountains." "Wear warm pajamas," Said his mother.
小老鼠對媽媽說,"我要爬到下滿白雪的山頂。"「請穿上你的保暖睡衣。」媽媽說。

A MOUSE-3.jpg 

A mouse told his mother, "I will hop into an airplane and fly around world." "Hop right into bed now," Said his mother.
小老鼠對媽媽說,"我要跳上飛機,開著它,環遊世界。"「現在就跳到床上來吧。」媽媽說。

A mouse told his mother, "I will ride a bucking bronco." "Here your pillow," Said his mother.
小老鼠對媽媽說,"我可以騎上一匹野馬。"「給你,你的枕頭。」媽媽說。

A mouse told his mother, "I'll cross burning desert sands." "How about a glass of water?" Asked his mother.
小老鼠對媽媽說,"我會穿越炎熱的大沙漠。"「需要來杯水嗎?」媽媽問。

A mouse told his mother, "I'll drive sled dogs through a blizzard." "You may need an extra blanket," Said his mother.
小老鼠對媽媽說,"我要駕著雪橇狗衝過大風雪。"「那你也許需要再加條毯子」。"媽媽說。

A mouse told his mother, "I'll explore a spooky cave.'' "Light out now," Said his mother.
小老鼠對媽媽說,"我要去一個陰森森的山洞探險。"「我要關燈囉!」媽媽說。

A mouse told his mother, "I'll tame bears in a circus." "Here's a bear hug," Said his mother.
小老鼠對媽媽說,"我要在馬戲團裏面馴服熊。"「來,你的抱抱熊。」媽媽說。

A mouse told his mother, "I will sail where the wind blows ." "Blow me a kiss," Said his mother.
小老鼠對媽媽說,"我將在和風的帶領下飛行。""「那順便給我一個飛吻唄。」媽媽說。

A MOUSE-2.jpg 

A mouse told his mother, "I will come back home again." Sweet dreams," Said his mother. "And good night."
小老鼠對媽媽說,"我會回來的。"「嗯,祝你個有好夢。」媽媽說。「還有,晚安,親愛的」。

 A MOUSE-4.jpg

arrow
arrow
    全站熱搜

    cathy0686 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()